El luxe ret comptes davant d’inversors i analistes

El sector del luxe es presenta davant d’una nova temporada de resultats amb un aire més sobri que en anys anteriors, deixant enrere l’ostentació i el malbaratament. Mentre que en el passat els ingressos de les empreses del sector experimentaven un fort creixement, aquesta vegada s’anticipa un primer trimestre més auster que es podria titular “el retorn a la realitat”. Louis Vuitton, el gegant francès del luxe i l’empresa més valuosa del sector a nivell mundial, inaugurarà avui el tancament dels mercats parisencs. Després de l’avís de beneficis i la consegüent caiguda en picat que va patir el mes passat a Borsa Kering, propietari de Gucci, totes les mirades estan posades a la propera presentació de resultats. Els analistes de Bank of America anticipen una temporada altament polaritzada, on la selectivitat serà clau per invertir al sector.

S’espera que el sector en conjunt experimenti un estancament en els ingressos en comparació dels nivells assolits el primer trimestre del 2023. Encara que un creixement del 0% pugui semblar decebedor, és important considerar que el primer trimestre del 2023, els ingressos combinats de les empreses van augmentar un 15% interanual, cosa que juga en contra de les comparacions estadístiques aquesta vegada. Tot i l’aparent plana a la superfície, s’estan produint canvis significatius a les profunditats del sector.

“Esperem un creixement del 0% per al sector, però la bretxa entre els líders i endarrerits serà propera al 40%, amb una caiguda del 20% en el cas de Gucci i un augment del 17% per a Brunello Cucinelli. La demanda a la Xina serà determinant, amb lectures mixtes sobre la situació. Bank of America assenyala que, si bé el mercat intern a la Xina no ha respost completament, el comprador xinès a l’estranger i el turisme han tornat amb força.

La Xina és crucial per al sector del luxe. La recepció de les marques al gegant asiàtic pot marcar la diferència entre un exercici a Borsa pobre o reeixit. Per exemple, el 20 de març passat, Kering va perdre 7.600 milions d’euros a Borsa en un sol dia a causa de la debilitat de Gucci al mercat xinès. Segons l’informe de Bank of America, el primer trimestre del 2023, la regió d’Àsia-Pacífic va contribuir amb el 44% de tots els ingressos mundials del sector. Mentre que Kering i Zegna hi han patit, Prada i Moncler han anunciat bons acompliments. “Esperem una polarització més gran en el rendiment de cada marca en aquesta regió. Creiem que les marques de luxe aspiracional patiran més, mentre que les marques més potents se’n veuran beneficiades”, anticipen.

Entre les empreses que Bank of America espera que tinguin un millor exercici en l’evolució dels ingressos aquesta temporada de resultats hi ha Brunello Cucinelli (+16,8% interanual), Hermes (+16%), Prada (+13,7%) ) i Moncler (+12%). En el cas de LVMH, Bank of America preveu un augment dels ingressos del 3,3%. D’altra banda, s’espera que Kering (-10,9%), Burberry (-14%), Ferragamo (-17%) i Gucci (-20,1% segons l’avís de beneficis de Kering) tinguin un rendiment més baix. “LVMH, Hermes i Brunello Cucinelli són les nostres eleccions favorites del sector, mentre que som cautelosos amb Kering, Burberry i Ferragamo”, expliquen els analistes.

En termes de preus objectius a 12 mesos, Hugo Boss (+47,8%), Hermes (+32,2%), LVMH (+28,1%), Pandora (+22,4%) i Brunello Cucinelli (+ 19%) són les empreses que més prometen segons els experts.

Les opinions de Bank of America s’alineen en general amb les de Citi. De fet, Hermes és un dels noms favorits tant per a Bank of America com per a Citi. Segons un informe recent, els analistes de Citi creuen que Hermes té el potencial per superar LVMH en ingressos els propers anys. Estimen que per al 2027 o fins i tot abans, Hermes facturarà més de 20.000 milions d’euros al trimestre.

“Hermes gaudeix d’un creixement, marges i fluxos de caixa estables entre els més sòlids de tota la indústria del luxe”, afirma Thomas Chauvet, analista de Citi. L’expert elogia l’estratègia de preus d’Hermes, que abasta des del luxe assequible fins al més exclusiu, així com el control sobre la distribució i les oportunitats de creixement més enllà del cuir i les bosses.

Caroline Reyl, gestora principal del fons Pictet Premium Brands, també espera una polarització al sector. “La temporada de resultats de l’últim trimestre va mostrar contrastos en empreses amb marques de gamma alta. En luxe, Ferrari, Hermès, Moncler i Brunello Cucinelli van continuar beneficiant-se de la lleialtat dels clients, sense desacceleració a la demanda. Altres marques amb menys exposició a la gamma alta i una gestió menys consistent van tenir més dificultats, com Kering i Burberry, que van reduir les previsions per als propers trimestres”, descriu.

Pel que fa a moviments de cara a la temporada de resultats, Reyl esmenta una certa rotació. Ha reduït posicions en algunes hoteleres de luxe que havien tingut bon rendiment i ha apostat per nous noms a la cosmètica. “Recentment hem afegit Galderma, líder en cosmètics dermatològics, que va sortir a Borsa en un segment d’alt creixement i rendibilitat, amb marques de gamma alta com Cetaphil, Restylane i Sculptra. A més, hem augmentat les nostres posicions a Prada i Accor, així com a Estée Lauder, però, hem reduït la nostra exposició en hotels després del seu bon exercici i hem disminuït a Visa, LVMH, Nike, L’Oréal, Burberry i Puma, així com en esports i begudes espirituoses com Nike, LuluLemon i Remy Cointreau” , afirma.

13e024f8b10199f58e47f596e2b28d99?s=300&d=mm&r=g - El luxe ret comptes davant d'inversors i analistes
Capafons & Cia. S.L.