Puig, la firma que ha aconseguit el luxe.

A finals del segle passat, els quatre germans de la segona generació Puig van decidir passar el testimoni de l’empresa als seus 14 fills, marcant així la cinquena i última etapa d’acord amb el llegat del seu pare, que advocava pel concepte de “deixar fer” i cedir el control. Abans de fer-ho, van convidar aquesta nova generació empresarial a projectar com imaginaven el futur del grup familiar en una dècada. És probable que entre les seves visions hi hagués la possibilitat de sortir a borsa, una idea que s’havia contemplat el 2008 i que finalment s’ha confirmat aquest dilluns després de nombroses deliberacions.

Actualment, Puig ha evolucionat significativament des dels seus humils inicis el 1914, quan importava cosmètics de França i el Regne Unit. Des d’aquells dies, marcats pel llançament exitós de la seva icònica colònia Agua Lavanda a la dècada de 1940, l’empresa ha experimentat un creixement notable, sota el lideratge actual de Marc Puig, president executiu del grup. Tot i que aquesta generació no ha presenciat els primers dies de l’empresa, ha treballat incansablement per convertir-la en un conglomerat de perfumeria i cosmètica que aspira a competir amb gegants del luxe com LVMH i L’Oreal.

Amb una facturació de 4.300 milions d’euros l’any passat i una capacitat per convertir més del 10% d’aquesta xifra en guanys nets, Puig ha demostrat la seva solidesa al mercat, malgrat els desafiaments com els que van tenir lloc el 2020 a causa de la pandèmia de COVID-19. L’empresa ara busca assegurar la confiança dels inversors amb el pla de sortir a borsa, amb l’objectiu de captar 2.500 milions d’euros en nou capital, que li permetrà refinançar deutes i adquirir completament el control d’algunes empreses en què té interès.

La reestructuració recent del grup, amb la creació de tres divisions i la integració de participacions dermatològiques com Isdin, reflecteix el seu compromís amb el creixement i la seva adaptació a les demandes canviants del mercat. A més, l’estratègia d’adquisicions ha estat clau en la seva expansió, amb moviments significatius com les compres de Charlotte Tilbury, Kama Ayurveda, Lotus del Sud i Byredo, entre d’altres. Aquestes adquisicions no només enforteixen la seva posició al mercat del luxe, sinó que també reflecteixen la seva capacitat per innovar i mantenir-se a l’avantguarda en un món dominat per les xarxes socials com Instagram i TikTok.

Tot i això, malgrat la seva incursió en el mercat de valors, la família Puig mantindrà una majoria clara al capital i els seus drets polítics seran significativament superiors als dels nous inversors. Amb Marc Puig apropant-se als 65 anys en tres anys, és probable que sorgeixin noves dinàmiques de lideratge en el futur, però el llegat de “deixar fer” del seu avi seguirà sent fonamental en la cultura empresarial de Puig.

13e024f8b10199f58e47f596e2b28d99?s=300&d=mm&r=g - Puig, la firma que ha aconseguit el luxe.
Capafons & Cia. S.L.