Tesla, segona empresa dels EUA que més ràpid aconsegueix el bilió de dòlars de capitalització borsària

Tesla és la segona signatura estatunidenca que més ràpid ha aconseguit el bilió de dòlars de capitalització borsària. L’empresa fundada per Elon Musk ha trigat 11 anys a obtenir aquesta valoració. Només Facebook, que ho va aconseguir en nou anys, ha aconseguit la fita en menys temps.

Els analistes descriuen aquest ascens com a increïble. Tesla ha passat de ser una incipient startup en 2003 a convertir-se en el fabricant d’automòbils més valuós a nivell mundial. També està entre un petit grup d’empreses que han aconseguit i mantingut una valoració d’un bilió de dòlars. En comparació, a Alphabet li va portar 21 anys arribar a aquesta xifra. A Amazon li va costar el doble de temps obtenir-la, mentre que Apple i Microsoft van trigar 42 i 44 anys, respectivament.

L’ascens de Tesla al cim ha estat realment sorprenent, però com ha arribat fins aquí? Creant un producte que la gent volia i necessitava, diuen els experts.

Tesla s’ha convertit en el fabricant de vehicles elèctrics per excel·lència. És així com atreu a la població mundial, preocupada tant pel medi ambient com pels costos.

A més, s’ha mostrat capaç de sostenir un flux de caixa positiu des que va començar la producció.

El conseller delegat de la companyia, Elon Musk, ha estat un factor crític en el seu creixement. El seu carisma li ha fet guanyar hordes de fans en Twitter. Musk ha transformat la plataforma en una via de màrqueting.

Però el camí de Tesla cap a l’èxit no ha estat fàcil. Ha hagut de sortejar molts anys de lluita i treball dur. Malgrat tot, Musk ha aconseguit mantenir-se a flotació, convertint-se en un dels principals fabricants d’automòbils elèctrics del món. En 2010 va dur a terme una de les sortides a Borsa més reeixides de la història.

ESPERAT ‘SPLIT’

Tesla té previst proposar un nou split (desdoblament d’accions) en la pròxima junta general d’accionistes, per a la qual encara no hi ha una data definitiva, segons va comunicar el mes de març passat.

L’empresa no ha especificat en quant té previst augmentar el seu nombre total d’accions ni tampoc l’equació de bescanvi que executarà. La distribució dels nous títols de la companyia es farà mitjançant un dividend en accions. A l’agost de 2020, Tesla va decidir efectuar un split de les seves accions a raó de 5 per 1, reduint així la inflada cotització unitària, que va arribar a superar els 2.200 dòlars per títol.

La companyia es va estrenar en Borsa en 2010 a un preu de 17 dòlars per acció. La seva cotització s’ha disparat gairebé el 130% des del passat desdoblament de títols de 2020. Amb el nou split notificat, el preu de Tesla serà més assequible per als nous compradors, una mesura que ja han anunciat altres gegants tecnològics de Wall Street que han vist com els seus títols es disparaven en el parquet, com Alphabet, Amazon o Apple.

L’ÚLTIMA POLÈMICA DE MUSK

Twitter. La comunicació per part de Musk a la SEC que és el propietari del 9,2% de Twitter va disparar les accions de la xarxa social un 27%. Aquest anunci arriba dies després que el conseller delegat i màxim accionista del fabricant de cotxes elèctrics Tesla estigui “pensant seriosament” a crear una nova xarxa social, segons va assegurar el multimilionari en un tuit. Musk responia a la pregunta d’un usuari de ­Twitter sobre si consideraria la possibilitat de crear una plataforma de mitjans socials de codi obert i que prioritzés la llibertat d’expressió, i en la qual la propaganda fora mínima.

Musk, un prolífic tuitero, ha estat crític amb la plataforma de mitjans socials i les seves polítiques. Ha dit que l’empresa està soscavant la democràcia al no respectar els principis de la llibertat d’expressió. El seu tuit va arribar un dia després que publiqués una enquesta en Twitter en la qual preguntava als usuaris si creien que Twitter respectava el principi de la llibertat d’expressió, a la qual més del 70% va votar no.

Si Musk decideix seguir endavant amb la creació d’una nova plataforma, s’uniria a una creixent cartera de signatures tecnològiques que s’estan posicionant com a defensores de la llibertat d’expressió i que esperen atreure als usuaris que senten que les seves opinions són reprimides en plataformes com Twitter, Meta (Facebook) o YouTube, propietat de Alphabet.

Post A Comment